Alla inlägg under juli 2014

Av Alexandra - 21 juli 2014 19:25

Sitter och väntar på att Tina ska komma när hon slutat jobbet. Borde va vilken sekund som helst nu. Då ska vi åka och plocka upp Mariam. Två varv runt västersjön och ett kvällsdopp ska det bli. Känner inte alls för detta.. Men fan va gött det kommer va efteråt.

Av Alexandra - 20 juli 2014 23:21

Grillning

Lilla hönan testade på att gunga

Hon gillade det.

Tack syster m fam för i kväll!!

Av Alexandra - 20 juli 2014 15:37

Grillat revbensspjäll står på menyn i kväll.

Ser kanske inte så trevligt ut nu.... Men vänta några timmar på nästa inlägg....

Av Alexandra - 18 juli 2014 00:24

Elind Farmor sa att det finaste man har sätter man på bordet

Såååå Elins pappa satte det finaste han hade på bordet.

Av Alexandra - 18 juli 2014 00:15

Efter lite övertalning (dödshot) fick jag med mig Mariam på en promenad och kvällsdop vid västersjön.

Det blev två rundor runt sjön i kvällssolen. Sammanlagt 6 km.

Jag är inte nöjd med tiden riktigt, men är ju så jävla otränad. Vi tjötade, gick, joggade och sprang (dom två sistnämnda i väldigt korta sträckor, men tillräckligt för att få upp ordentlig puls).
Blir att försöka öka varje gång, för visst var det inte sista gången Mariam???
Andra varvet tror jag blev 1,5 minuter snabbare än första.

Jag såg som vanligt ut att ha sprungit ett jävla maraton, och Mariam va så fräsch att hon hade kunnat gå på fest direkt efter. Får väl skylla på att hon har gått en hel del mer än mig och har kommit upp i ett högre tempo än vad jag orkar nu.

Efteråt blev det ett dopp i sjön. Sååå härligt. Det är därför jag är villig att åka bil dit, för att kunna ta ett dopp efteråt i lugn och ro, utan åskådare.

Tack gumman. Många många många mer gånger!!!

Av Alexandra - 17 juli 2014 01:23

Nu duger det bara att somna i mammas och pappas säng. Helst med båda precis intill. Tur hon inte vaknar när man lägger över henne i sin egen säng.

Av Alexandra - 16 juli 2014 16:39

Kyckling gratäng med basilika och fetaost!

På tre stora kycklingfiléer använde jag:
5 dl matlagnings grädde eller vanlig grädde.
200 g feta ost
1/2 kruka basilika
Salt, peppar och paprika.


Dela och Bryn kycklingfiléerna. Krydda .
Lägg över i ugnsfast form.
Tärna osten och lägg över kycklingen.
Fin hacka basilikan och lägg över.
Häll över grädde och skjuts in i ugnen på 200 grader i 30 minuter.

Servera med ris och en god sallad.

Av Alexandra - 16 juli 2014 12:36

Igår fick Elin ta sina 5 månaders sprutor. Det gick mycket bättre än sist. Men i natt har hon vaknat 1 gång i timmen och tjutigt. Har aldrig nånsin hänt innan.

Så nu ligger vi helt utslagna i sängen. Niklas och Elin sover och jag vilar lite.

I går kväll va vi ute på grill hos min syrran.

Såååååå gott. Grillat blev det. Hel grillad fläskfilé, potatis och rödbetor i ugn (skördat från deras eget land), grillad getostfylld paprika, sallad och hemmagjord aioli. Super gott. Tack fina ni.

Ska med passa på att sova lite. Ögonen går nästan i kors på mig.

Ovido - Quiz & Flashcards