Alla inlägg under september 2013

Av Alexandra - 30 september 2013 20:06

Ytterligare en lång dag ät på väg emot sitt slut. Och jag är HELT slut. Jobb sen åtta och direkt efter det teori. Så tolv timmar med full koncentration är inget för mig. Men nu är det bara nästa måndag med, sen är det slut på teori lektionerna.
Det är skönt men ändå aningens sorgligt. Tycker jag lär mig så mycket mer på lektionerna än att sitta och plöja sida efter sida i boken. Eller ha det är 100 ggr roligare och lättare för mig att ta in och inte segla iväg i andra tankar så jag behöver läsa om sidorna.
Nu hem och slänga ihop en pasta sås och sedan bums i säng och kila på sherlock Holmes!

Tack och gonatt!!

Av Alexandra - 30 september 2013 07:39

Grattis min lilla älsklings Ebba som fyller 4 år idag.

Av Alexandra - 29 september 2013 22:56

Handlade lite kläder i lördags förmiddag.
Det är ju Tyras dop på söndag, kan ju inte komma i slitna jeans och jobb tröja, så fick inhandla en mammakläning på hm...

Vad tror ni???

Av Alexandra - 29 september 2013 22:33

Denna helgen har varit fullt upp. I fredags va det after work som gällde på Bonarelli. Med ett härligt sällskap med Helena, Jenny, Tina och Mariam.

Det va roligt att tjöta av sig och visst bjöd kvällen på både skratt och allvar!

Kortet togs när maten va uppäten, lite tråkigt men men, maten får både topp och botten betyg av mig. Pizza bitarna är ju helt fantastiskt goda dock. Nästa gång tar jag nog och beställer en pizza ist.
Vid åtta åkte bilen hemåt och Mariam å Tina skulle dra sig ner mot staden och murphus (heter det så?). Själv kände jag mig alldeles för trött.

Men som ni ser på bilden så ångrade jag mig i sista sekund och följde med.
Tack alla inblandade för en trevlig kväll! Får bli snart igen.

Av Alexandra - 23 september 2013 13:25

På veckan garde nog inte gått att få. Kommer på när jag vaknat på morgonen att jag lovat komma 30 minuter tidigare till jobbet. Ok.. Inga problem jag hinner, jag får hoppa frukosten hemma, dricka två stora glas juice innan jag drar så håller jag mig till klockan åtta. Då kan jag äta lite frukost på planeringen på jobbet.
Sagt och gjort.... När jag tar fram min yoghurt kommer jag på att just det.. Jag har ju lite frön från i våras. Blandar i dom i min skål tar en tugga... Sen ligger jag över toaletten i 20 minuter och spyr spyr spyr... Trotts alldeles tom mage. Det va något fel på dom där fröna... Fy fan.

I eftermiddag ska jag å syrran hem till en gammal kompis som jag lekte med i mellanstadiet och testa hennes gammal gravjacka. Mina höst jackor passar inte och tycker det är kallt ute. Sååå.... Håll nu era tummar att den passar.
Sen teori och i morgon bitti körning :)
Fullt ös medvetslös.

Av Alexandra - 21 september 2013 22:06

Ikväll lyxade vi till det med hasselbackpotatis. Älskar det. Tanken va att vi skulle ha fylld fläskfilé med en bruchetta mix och mozzarella. Men av någon konstig anledning känner inte smaklökarna för det och fläskfilen åkte ner i en påse med rödvins marinad istället.

Har varit sugen på att testa tuch of taste sås reduktioner. Så det testades idag. Rödvin marsala blev det. Blandades ut med 2 dl grädde. Smakade helt okej efter att jag blandat i lite kalvbuljong.
Till detta serverades min älsklings "sallad"

Mozzarella, tomat, basilika, örtsalt och olivolja.
Mums

Av Alexandra - 21 september 2013 18:45

Åååhhh sååå god. Är helt beroende

Allt du behöver för att göra detta är:
1 burk kondenserad mjölk
400 g mint choklad
50 g smör

Blanda allt och smält över vattenbad tills smeten glänser fint

Dela upp smeten i två limpformar klädda i bakplptspapper.
Ställ in i kylen.

Ta ut och skär i lagom stora mumsbitar och servera till kaffet eller gör som jag och njut av flera stycken framför ett bra program eller en spännande bok.

Ta fram precis innan servering. Dom är super mjuka.

Trevlig lördag.

Av Alexandra - 20 september 2013 06:57

Äntligen är den här. På morgonens promenad till jobbet biter den tag i kinden, rycker en i öronen, och jag älskar den. Och så klart pratat jag om hösten.
Höst äpplena börjar falla från sin gren, bladen börjar sakta ändra sin färg och luften går lätt att andas igen.

Idag va det som att åka in i en vägg när man kom in i tenhult. Riktigt tjock dimma, knappt man såg framför sig.

Nu är dét helg. Om bara 7 timmar. Skönt.

Från morgondagens kalla men härliga promenad till jobbet.

Puss

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards