Alla inlägg under mars 2014

Av Alexandra - 24 mars 2014 16:49

Är man sjuk så sover man bäst på mammas bröst.

Det är redan bättre och febern har lagt sig.

Av Alexandra - 23 mars 2014 20:45

Idag har Elin fått sitt första plåster. Har spenderat stor del av dagen inne på akuten. Elin hade hög feber och personalen på barnakuten ville vi skulle komma in direkt. Efter tester och massa undersökningar visade det sig att det va öroninflammation.

Tycker så synd om min lilla tjej och det gör så ont i mitt hjärta när hon har så ont. I går slutade hon äta. Men i kväll efter två kurer med alvedon och påbörjad pencelin kur så har hon ätit litegrann. Ovh tack vare alvedonen har hon sovit mer eller mindre hela dagen.

Av Alexandra - 22 mars 2014 23:52

Testar en ny app!!! Rolig.

Av Alexandra - 16 mars 2014 19:58

För grillning....

Elin skickade ett sms till sin morfar idag och frågade om det inte va grillväder, och självklart kunde morfar inte säga nej!!

Fläskkarré , paprika som är fylld med chevre och korv.....

Mummakademumma!!!

Av Alexandra - 16 mars 2014 13:34

Ja man får passa på när dom sover!

Operation fixa håret

Av Alexandra - 16 mars 2014 07:34

Blir ett till inlägg.... Kan inte sova (va uppe vid 05 och matade Elin), flyttade över Elin så hon sover i sitt babynest bredvid mig, blev alldeles nojjig när jag lästa om förkylningar på så små barn (även fast jag vet att jag förmodligen överreagerar).

Denna veckan som gick har vi haft city gross matkasse. Jag har följt recepten från deras sida och även från syrran som haft det ett tag. Och är supernöjd! Denna veckan va det jätte god mat alla dagar utan en.... (Fläskkarrén va ingen höjdare, då den mest bestod av fett)

Denna grytan va smidig och jätte mumsig.

Du behöver för 4 pers:
4 cm ingefära
2 vitlök
2,5 dl matlagningsgrädde
2 burkar räkor i lake
1 påse bladspenat
1 tsk sambal Olek
Salt och peppar
4 port nudlar

Riv ingefäran och pressa vitlökarna och fräs i olja. Koka nudlarna under tiden. Tillsätt grädden och låt småkoka i 5 minuter. Smaka av med sambal, salt å peppar.
Vänd i räkorna (som runnit av) och bladspenaten och servera genast.

För lite "lyxigare" ta färska räkor.

Denna rätt blir det snart igen.... Och matkassen blir det att beställa fler gånger framöver!

Av Alexandra - 16 mars 2014 07:14

Här hemma är vi förkylda och har ont i halsen. Värst är morgonen och natten övrig tid går det rätt bra.
På Elin märks det (peppar peppar ta i trä) inte jätte mycket mer än att hon är lite snorig.
(Fast precis i skrivande stund hör jag Elin ligga och hosta i sin säng) Uuuuhhhhhhh PANIK!!!!
Så nu blir det lugnt och ingen träff med förskolebarn när vårt immunförsvar är i botten.
Vi har inte träffat några fler än Oliver och Ebba visserligen vilket känns ganska svårt att undvika. Men nu varnar läkarna för RS- viruset så nu blir vi extra försiktiga.
Men usch vilken ångest jag har..... Hon har ju inte svårt att äta eller så så det borde väl inte vara något farligt för henne?????? Eller?????
Och inte blir det bättre av att googla runt en massa och läsa heller.... Blir snarare mer orolig och varje fakta sida om förkylningar för så här små barn varnar för spädbarnsdöd.
Sååå vänner LUGNA mig nu!!!!

-------------------------------------------

Tog bilder från Lisas blogg på alla fina kläder Elin fick

Dessa tre bodiesar gick åt i går då Elin hade bajs, kiss och kräkdag igår. Så nu har vi fyllt på tvätthögen ytterligare.

Söta fina klänningar. Är lite stora än men om några veckor så.....

Napphållare.... Perfekt då jag redan slarvat bort 3 av 4 nappar.

Tusen tack fina Lisa .och jag tog mig friheten att låna dina bloggbilder.

[Bild]

Av Alexandra - 15 mars 2014 15:03

Igår blev Elin 1 månad och visst har hon växt mycket!!!

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards