Alla inlägg under januari 2014

Av Alexandra - 31 januari 2014 17:43

Idag har vi varit på en liten shopping runda. Det blev inte så mycket handlat dock, men skönt att komma ut från lägenheten.

Lyxade till det med en smoothie....
Mums.

Nu ska jag förbereda och städa lite så det kan bli lite fredagsmys.

Händer det något roligt i helgen?

Av Alexandra - 31 januari 2014 00:09

Trots att ingen bebis kommit idag så har jag haft det mysigt i 10hult med syrran och hennes familj.

Brukar ofta va missnöjd när jag gjort större förändringar i håret.... Ja klippa av 15 cm, klippa upp håret, tunna ut och färgat det mörkt är faktiskt en stor förändring. Det brukar ta några dagar innan jag vant mig och börjar gilla det "nya". Men jag är så super nöjd!!!!!

Håll nu tummar och tår att bubblan kommer snart .

Av Alexandra - 29 januari 2014 23:33

Idag har jag blivit bortskämd med mat, två mysiga damer och TVÅ semlor i hundshult.

Mysigt mysigt mysigt...

Tänka sig... Att jag skulle känna mig som en planka.... Vart tog tuttarna vägen?

I morgon är bubblan beräknad, endast 5 % föds på den dagen dom är beräknade på. Så... Känns rätt kört.

Kram och Gonatt på Er

Av Alexandra - 29 januari 2014 11:11

Så jävla gött! En rejäl bit åkte av... Känner mig 5 kilo lättare.

Av Alexandra - 28 januari 2014 18:00

Trååååååååkigt!!!!!

Inte ens lite känningar.... Tråkigt...

Av Alexandra - 28 januari 2014 16:40

Vi gör om lite hemma....

Nya möbler är alltid trevligt.

Kommer bli bra......

Av Alexandra - 26 januari 2014 18:46

Omg.....
Såg på Sveriges mästerkock häromdagen. Och då gjorde dom egna falafel i utslagningstestet. Jag har inte kunnat sluta tänka på falafel sen dess. Har ätit det en enda gång innan på nått ställe här i Jönköping och det va väl okej... Men egna skulle väl bli gottigt?!?

Sååååå i dag gjorde jag egna från grunden... OCH herregud vad gott det blev.... Falafell rulle med mynta sås...

Och ooohhhh jösses vad gott det blev.

Mixa kikärtor 800 g (jag tog 2 burkar) , 5 vitlöksklyftor, 1 knippe (210g) persilja, 1/2 msk koriander, 2 msk spiskummin (malen), 2 ägg 1 tsk cajennepeppar och 1 msk olja till en slät massa. Blanda sedan i 4 msk potatismjöl och lite sesamfrön. Lite salt och peppar.

Forma till bollar eller biffar och i fritösen i 3-5 minuter.

Serverades med tortilla bröd, sallad tomat och gurka och myntasås.

3 dl lätt yoghurt
Torkad mynta
1 tsk honung
1/2 pressad lime...

Smaklig spis

Av Alexandra - 26 januari 2014 15:08

Vaknade upp med big lips idag....
Kan dom stanna????
Då livar jag att börja använda läppstift ...

Ovido - Quiz & Flashcards