Alla inlägg under januari 2015

Av Alexandra - 24 januari 2015 10:16

ja jag ÄLSKAR verkligen tulpaner

Niklas fick dom vita av sin mamma och tor och lila av mig och Elin.
Fick byta vas på dom idag då dom vita hänngde i morse.

Lite bilder från Niklas födelsedag

Elins första teckning blev på Niklas födelsedagskort. En övernattning på hotel för hennes pappa och mamma fick han. Väldigt generöst och omtänksamt av henne.

Äta frukost själv är kul.
Semla är ett måste på Niklas födelsedag.

Idag blir det kalas.
Niklas fick välja precis vad han ville ha att äta. Så det blir hasselbackspotatis m färskostfylld fläskfilé och grönpepparsås.
Efterrätt blir cheesecake pannacotta med nutella.

Av Alexandra - 22 januari 2015 12:09

Grattis på din 35 årsdag. Älskar dig

Av Alexandra - 21 januari 2015 11:36

Älskade Mariam på din 29 års dag!!

...

Av Alexandra - 20 januari 2015 13:29

Då va det dags att träna axeln igen..

Av Alexandra - 14 januari 2015 22:03

korvgrytan va inget att hurra för. Niklas som gillar korv lite mer än va inte heller jätte nöjd. Elin vägrade äta, så fick ta fram en portion lasagne till henne.
Det va första gången hon visade att nått inte va gott. Hon spottade ut maten och visade tydligt efter ett par försök att hon vägrade äta mer.

Mina steg plus min simning omvandlat i steg blev sammanlagt strax över 14 000 steg.
Tjoho. 1000 fler än igår. Och än är dagen inte slut.

I morgon är det fullt la hela dagen. Matväg i morgon blir en kyckling gryta med bla cocosmjölk, lime, chili och ingefära. Har faktiskt lagat denna rätten innan och vet att den kommer va super nice!!

I em har vi varit hemma hos Elins farmor och busat. Hon har inte varit på sitt roligaste humör dom senaste dagarna, men en hel del skratt och mycket bus och mys blev det.

Kram

Av Alexandra - 14 januari 2015 20:20

Sova med Pappa ser ut så här

Sova med mamma ser ut så här

Av Alexandra - 14 januari 2015 13:02

Natten har varit stökig och jobbig. Men tvingade mig ur sängen efter knappt nån sömn och följde med Mariam till badhuset och simmade strax efter åtta.
Med grus i ögonen dålig kondis sprang jag mig igenom 40 minuters simning och klarade 1,1 km. Mariam varvade mig och simmade 1,2 km. Och jag kan säga att tävlingsmänniskan kom fram. Men jag lyckades att ta det ganska lungt. Jag sa till mig själv att du kommer inte kunna simma i fatt och komma om, du kommer bara köra slut på dig själv och inte klara 1 km som var målet idag. Inte för att jag hade haft en chans, men nu har jag mitt första delmål, alltså att hänga med i Mariams tempo. Men känner mig ändå nöjd med min insats...

Och måste säga att det känns otroligt skönt att vara klar med träningen för idag. Nu kam jag ta det lungt i kväll.

Strax ska det lagas korvgryta här. Ska bli intressant då jag inte är en korvmänniska. Fast å andra sidan så gillar jag inte fisk heller, men gårdagens va SUVERÄN!!!!

Dagens mellanmål.
Banan och blåbär.
MUMS

Av Alexandra - 13 januari 2015 19:59

Nu har jag gått mIn promenad!

2000 minus blev till 3000 plus.
Alltså blev det en promenad på 5000 steg.
Inte nog med det så stötte jag på Tor och fick sällskap sista biten.

Nu dusch och banan och tvångs söva döttern min.

I morgon står det simning på schemat kl.08:00

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards