Alla inlägg under november 2013

Av Alexandra - 30 november 2013 14:09

Håller på att göra lite adventsfint här hemma. Men det är svårt att se det mysiga just nu när hela lägenheten är ett enda stort kaos

Detta får duga fram tills i morgon då det kan bli ordning på saker och ting då vi äntligen får vårt garage.... Eller ska jag säga STORA förråd.

Tack Tina och Tyra för den mysiga förmiddagen.

Nu dags att ordna med middagen till våra gäster som kommer i kväll.

Puss

Av Alexandra - 29 november 2013 07:35

Oj oj oj... Sitter på tåget med min kaka till tanterna och ser fram emot mina sista jobb timmar....

14

Av Alexandra - 27 november 2013 22:18

14 timmars arbetstid kvar....

Av Alexandra - 27 november 2013 06:39

Fy fan, att klockan ringer tidigt tidigt (5:25) klarar inte min kropp av längre, 40 minuters hängandes över toa är inget vidare... Orkar inte mer, tur att det är nedräkning nu....

Av Alexandra - 26 november 2013 15:22

Det har varit en tuff dag, fylld av gråt och tårar men även av gamla minnen och skratt.

Det sista du gav mig var ett leende, och det kommer jag bära med mig resten av mitt liv.

Vila i frid älskade fafa och tack för allt.

Av Alexandra - 18 november 2013 18:23

Vaccination check, besök hos sjukgymnast check, tränat check, tejpad axel check, förlossningsförberedande kurs check, ligger hemma helt slut och AP trött check...

I lördags åt vi tacos, och dom vanligt blir det SUPER mycket över. Så med lite insperation från ett recept (som vanligt kan jag inte följa recept) så slängde jag ihop en köttfärssås. Och mumsigt blev det faktiskt.

Jag uppskattar receptet så här:

500 gram färdig tacofärs
1 pressad vitlöks klyfta
1 -2 msk paprika pulver
1 dl swetchilli sås
2 dl grädde
1 burk (2,5 dl) créme fraish
Svart peppar

Stek på tacofärsen
Blanda i alla ingred och låt puttra medans du kokar pastan.
Smidigt och gottigt.

Av Alexandra - 18 november 2013 10:24

Idag händer det mycket.

Kl 08:30 barnmorskan
Fick lyssna på hjärtljud, mäta mage, mm. Magen/livmodern hade växt 5 cm sen sist vilket är lite i underkant men ingen fara.

09:30 lämna blodprover.

Kl. 14 till sjukgymnasten med axeln

14:40 vaccineras

16 till ryhov på förlossningsförberedelse.

Sen lite plugg och städ och matlagning där i mellan.

Av Alexandra - 18 november 2013 09:14

Ovido - Quiz & Flashcards