Alla inlägg den 9 juli 2014

Av Alexandra - 9 juli 2014 23:41

Idag va vi på stranden med min systers familj. Det blåste lite men det gjorde absolut ingenting. Det va varmt och härligt. Jag va i och badade tre gånger. Varav en gång va att jag själv ville doppa mig och dom andra för att oliver ville leka. Vi hade med oss fika å Martina hade med sig lunch. En pastasallad som va jätte god och som nog skulle räckt till 20 personer till.

I två dagar (måndag och tisdag) har vi varit på jakt efter ett soltält med UV skydd till Elin. Och överallt har det varit slut och även hos leverantörerna har det varit slut. Räknade på det och sammanlagt har jag flängt runt i TIO olika affärer och letat. Men ingenstans fanns det. Helt slut. På em. Igår bestämde jag och Mariam att åka till A6 och shoppa. Jag fick ju presentcheckar i födelsedags present. Dessutom behövde jag verkligen fylla på min sommargarderob. Fick en hel del med mig hem. Ett pösigt vitt street linne, ett grön (?) aktigt linne med en snygg rygg, en vit kort ärmars tröja, en puder rosa trekvarts tröja med dragkedjor (låter konstigt men den är snygg), en flaska rött, en färgglad kylväska och hör och häpna ett soltält med UV skydd. Åhléns hade två kvar. GÖTT. Och det är vi super nöjda med.

Efter en soft och senkväll hemma hos Mariam med nått glas vin, tjöt och balkong häng kändes huvudet tungt idag. Men det lättade ganska snabbt när jag fick somna om och blev väckt av en kramgo unge blev serverad färska frallor, jordgubbar och en stor kopp kaffe. Tack älskling.

I morgon blir det strandhäng, resturang besök och bio. Elin ska va hos som farmor på em./ kvällen en stund.
Känns dock konstigt och jag är inte riktigt bekväm med att lämna bort henne för att vi ska ut på roligheter. Och är det verklige roligt utan Elin? Men när det bara handlar om 3,5 timme är detvälokej?!?!!!!!

Av Alexandra - 9 juli 2014 22:29

Läste nyss YTTERLIGARE en artikel om föräldrar som lämnat sitt barn som va mellan 1-2 år ensam i stekhet bil för att shoppa i ett köpcenter.
En dam går förbi bilen och upptäcker ungen som sitter och skriker och gråter helt hysteriskt. Hon larmar polis som kommer och en ambulans. Barnet har då skakat loss bilatolen och ligger fastspänd mot golvet. Polisen tar sönder rutan för att kunna hjälpa barnet ut. Ambulanspersonalen undersöker barnet och barnet har hög puls och väldigt ansträngd andning. Föräldrarna kommer ut och blir sura och tycker det va onödigt att dom tagit sönder rutan.
Vilka jävla idioter det finns. Det här kan man få två år i fängelse för... Och när dom tydligen bryr sig mer om sin bil ön deras barn så kanske två åri fängelse inte skulle sitta så dumt? Vem vet... Under dom två åren så kanske man skulle lyckats få in litehjärnkapacitet i huvvet på dom.

Ovido - Quiz & Flashcards