Alla inlägg under juni 2014

Av Alexandra - 30 juni 2014 19:48

Japp.... Det va första gången. Det va ok bukfylla. Stekte korven hårt som fasiken.... Sååååå klapp på axeln.

Av Alexandra - 30 juni 2014 13:03

Träningsvärk ALABAMA!!!!!

Uuuuuuusssscccchhhhh!!!

Av Alexandra - 29 juni 2014 22:00

Jaaaa.... Idag körde Martina slut på mig. Elljusspåret i tenhult, (mest gång men sprang lite med) 50 squads och 3 omgångar plankan.

Det BRÄNNER i mina ben efter squadsen. Är tveksam på om jag kommer komma ur sängen i morgon...

Av Alexandra - 28 juni 2014 23:39

Hör och häpna... Vi har inom loppet av tre dagar hunnit se två filmer. Det är fasiken väldigt bra för att vara vi. Fört i tiden (innan jag blev gravid)) kunde vi sitta uppe hela nätter och titta på film och serier och tjöta med varsitt glas vin i handen.
Nu när vi fått Elin så kan jag nog räkna på en hand vilka filmer vi sett tillsammans, och då utan vin och ett ihärdigt kämpande med att hålla ögonen öppna. Elin brukar somna vid åtta, Niklas somnar ofta prick tio och jag runt elva snåret. Men jag klagar inte, snarare tvärt om.

Tillbaka till saken. Vi har tittat på

The Heat

Den spända FBI-agenten Sarah Ashburn paras ihop med Shannon Mullins för att ta ner en hänsynslös knarkkung. Nackdelen är att ingen av dem någonsin haft en partner - eller en vän för den delen.

Denna filmen va bra. Jag skrattade högt flera gånger. Niklas somnade efter 1 h men tyckte att det han såg va bra. Jag rekommenderar denna starkt.

I kväll har vi sett

Tokarev

Paul Maguire har blivit laglydig och lämnat sitt kriminella liv. Men hans förflutna kommer snart ikapp honom då den ryska maffian kidnappar hans dotter. Paul är tvungen att ta till hårdhandskarna och alla otillåtna medel som står till buds för att få tillbaka henne och för att ta hämnd. Han samlar ihop sitt gamla gäng och ger sig ut på jakt efter sin egen upprättelse.

Jag brukar gilla Nicolas Cages filmer. Dom brukar va bra, men har nog aldrig sett han spela en så RÅ karaktär innan. Men jag gillade att se han sån. För jag har alltid tyckt han ser ut som en psykopat. Filmen va ganska rå och totalt jävla urusel. Själva storyn va väl ok och "budskapet" kommer fram ganska tydligt. Men den va så jävla USEL. Dåligt skådespeleri (trots en lång lista av godkända skådisar enligt mig) , ett ganska oväntat slut dock.
Niklas tyckte nog den va skit bra, för han somnade efter tio minuter, vaknade en timme in i filmen, pausade filmen (jag undrar med varför) gick på toa och somnade om direkt när han tryckte på play igen. Nödvändigt!!!

Hur som haver.....

Av Alexandra - 28 juni 2014 01:07

..... Kan inget gå fel eller bli tråkigt i Tina å Mariams sällskap.

Vi köpte hem mat från Liban Deli ( min ÄLSKLINGS resturang), satt och tjötade och spelade president. Så länge sen jag spelade det. Och i vanlig ordning lite skratt anfall..

I morgon ska jag nog inviga min nya assistent. Den är såååååååå fiiiiiin!!!! Mörkt (hyfsat nyttigt) solros bröd ska det testas. Ska nog allt sätta till en surdeg med nån dag framöver.

Puss å kraaaam

Av Alexandra - 27 juni 2014 14:56

Jag försöker få fram en blandning av romantisk/chabby chick/ ljus och stilrent sovrum.

Idag hittade jag så söta små rosor när jag handlade på Willys. Krukorna är nog från Ikea. Fick dom av svärmor när vi lånade lite blommor och krukor till lägenhetsvisningen.

Detta projekt går sakta men säkert framåt. När Elin kan sova i eget rum så flyttas gungstolen in till sovrummet. Ska köpa nytt överkast till våran säng och försöka övertala Niklas att vi ska ha vita linne gardiner istället för de tråkiga turkosa som vi har nu.

I kväll blir det att åka ut till syrran. På lite mat och massa snack.

Av Alexandra - 26 juni 2014 14:45

Idag har vi hunnit med en hel del. Och klockan är bara halv tre. Vi vaknade vid sju tiden och låg och slö glo på tv.

Oliver passade på att kramas med Elin lite. Efter det fixade vi frukost. Oliver ville se en film, så det fick han medans Niklas gav Elin gröt och jag diskade upp ett berg av disk. Känns som det enda jag gör nu är att diska diska diska. Sen åkte vi upp till ryhov och fikade med Tyra och Tina. Stackars lilla tjej som behöver göra detta. Men förhoppningsvis ser allt bra ut och så slipper man massa mer.

Det märktes att det va spring i benen för Oliver. När vi kom hem packade vi ner Elin i vagnen och gick till lekparken. Jag satt fast över allt och det fanns fienden överallt så fick ropa på Captain America hela tiden.

Sen kom Spider-Man fram och slängde sig i alla spindelnät. Nu är vi helt slut och vilar ut i soffan.

Av Alexandra - 25 juni 2014 23:18

Ja denna veckan har verkligen gått i mina syskonbarns spår... I måndags va jag barnvakt pt Tyra å Oliver. Igår hämtade jag Ebba på dagis och tog med henne hem. Idag har jag haft oliver sen halv tio i morse när Tina va hos doktorn med Tyra. Sen komdom hit, vi lunchade, matade ankorna nere i liljeholmsparken, lekta i lekpark och hade picknick.

Sen åkte Tina å Tyra hem. Jag, oliver, Niklas och Elin fortsatte mysa och tittade på Turbo, åt tacos, tittade på Sune åker till Grekland och åt chips å dip. Oliver frågade mig om det verkligen inte av lördag?!?!?
Sen sa oliver att nu får du säga till att jag ska gå och lägga mig. Sagt och gjort. Efter en hel del ALEXANDRA kooooom så somnade vi båda kramandes på luftmadrassen.

Gonatt

Ovido - Quiz & Flashcards