Alla inlägg under maj 2014

Av Alexandra - 29 maj 2014 22:21

Det blev en utflykt till Hjo.
Lisa är där med husvagnen och sa att det va knalle marknad.
I går kväll bestämde vi oss för att åka dit. Vi blev 1,5 timme sena (är ni ens förvånade?)
Åkte till Lisa m familj som nu bor i husvagnen på helgerna på Hjos camping. Vi begav oss genom Stadsparken och mot "city". Efter typ 5 minuter började Elin gnälla i vagnen och ville ha mat.

Det löste Lisa bra. Sen sov Elin resten av tiden på marknaden. Efter ytterligare en stund började Tyra gorma efter mat. Det blev att snabbt uppsöka stadens (byn) pizzeria.

Efter massa fel (som Lisa fick hjälpa personalen att styra upp) så fick vi vår mat efter 50 minuter.... Pizzan va god, men inte så god att det va värt väntan. Både barnen och vi vuxna började tappa tålamodet. Och när jag inte fick min sås efter två tillsägningar ( hur fan glömmer man sås till kebab pizza??) så gick jag bakom disken och hämtade själv.

Det blev en stund till på marknaden och sen lite lek i lekparken och husvagnshäng innan hemfärd.

Elin myser och pratar med Lisa.

Själv avslutade jag kvällen med sparkling rosé med färska hallon.

I morgon blir det packning och lite städ på dagen när elins snälla mormor är barnvakt. och kvällen är det häng i hundshult som gäller.

Av Alexandra - 25 maj 2014 13:20

Blev med grattad idag.

En "liten" bukett med massa rosa rosor,vita liljor, brudslöja och gröna blad.

Hoppas på 5 miljoner på denna med.

Tack! Älskar er!!

Av Alexandra - 22 maj 2014 22:47

Helt otroligt vilket härligt väder vi har. Sitter ute på mammas å pappas altan i skrivande stund är klockan 22:35. Jag har ett halvt glad kyld rosé i handen och har en tunn långklänning på mig. Solen har precis gått ner bakom berget och det är vackert å underbart.

Niklas är borta över helgen så jag och Elin slaggar hos mina föräldrar. Har fått lyxen att gå på A6 , babyproffs och citygross och shoppat med syrran min, medans Elin va hos sin mormor. Det blev present till Sixten som vi ska på kalas hos i morgon och självklart nått litet till familjen Bladelius nykomling Loke. Paket till min kusin Hugo som fyllt tre. Köpte även en långklänning till mig själv på hm . En svart tunn enkel för 150 kronor. Gillar inte att visa mina armar som jag kommer göra i morgon med klänningen.em bestämde mig för att skita i det och försöka känna mig bekväm ändå. Jag ser ut som jag gör och trist som fan är väl det... Men jag håller på att försöka gå mer i vikt och göra nånting åt det. Jag får ta mig som jag är så länge..

I morgon blir det kalas hemma hos aet, sen ska jag sminka min mamma på em. Hon och pappa ska på nån fest på högskolan. Sen plocka upp Mariam för en efterlängtad vin och grill kväll hemma hos syrran. Och råkade visst lova Mariam att en kortlek kunde komma fram.... Woooooppaaaaaa!!!!

Lördag em. Å kväll ska spenderas hemma hus Lisa i Mullsjö. Söndag är det kalas för Hugo och självklart morsdag firande. Nu blir det en dusch (eller tar jag den i morgon bitti?!?!?) och sen krypa ner i kojs och slåss med Elin om täcket.

Puss å kram

Av Alexandra - 21 maj 2014 22:27

Det är klart lilla hönan ska ha brillor

Tack farmor <3

Av Alexandra - 20 maj 2014 23:32

Stackars stackars stackars min lilla höna. Idag va det 2 sprutor som BVC sköterskan gav henne.

Höll på att börja gråta själv. Har aldrig hört Elin skrika på det viset. Jätte hemskt.

Hon har skrikigt och varit febrig i kväll. Trodde inte att febern kunde komma så snabbt. Har för mig att den brukar dyka upp dagen efter. Kände inte alls igen henne. Men efter lite alvedon så somnade hon till slut i min famn. Vi går se hur morgondagen blir.

Av Alexandra - 20 maj 2014 10:59

Om två timmar ska vi vandra ner till familjecentralen och ta spruta. Naaaaaahwwww lilla lilla Elin.

Idag fick det bli en hottitotta klänning. Tack Lisa .

Rensning av alldeles för små kläder.

Ha en härlig dag i solen

Av Alexandra - 19 maj 2014 21:37

Idag har det varit massa kusin mys!

Och morgon mys förståss

I morgon är det 3 månaders spruta som gäller och så sista besöket på familje centralen i Huskvarna. Det blir byte till rosenlunds BVC eftersom vi ska flytta till Rosenlund. Idag om två veckor får vi nycklarna. Och flytten sker väl på torsdagen eller fredagen när alla nya tapeter och golv är lagda. Så i dag om tre veckor skriver jag garanterat ett inlägg från min nya lya.

Puss å kram

Ovido - Quiz & Flashcards