Alla inlägg under augusti 2014

Av Alexandra - 29 augusti 2014 11:03

Det är synd om min lilla höna. Igår kväll fick det bli akuten. Återkommande hög feber utan andra symtom och det läskiga igår va att trots alvedon och Ipren så steg febern.
Efter många timmar och tester så visade det dig att hon har urinvägsinflammarion.
Nya tester skulle tas och eventuellt en inläggning. Klockan ett i natt beslutades det att vi fick åka hem. Återbesök i morgon (känns konstigt på en lördag) och lämna nya prover.

Stackars älskling. Fortfarande 40 graders feber.

Av Alexandra - 28 augusti 2014 15:43

Lunch tips 2 pers.
1 ciabatta
Klyfta 3 tomater
Hacka 1 rödlök
Hacka 1 vitlöksklyfta
Hackad persilja
1 msk balsamvinäger
100 g halloumi
Salladsblad
Salt å Peppar

Stek löken och vitlöken i lite olja. I med tomaterna, persiljan och vinägern. Stek tills tomaterna blivit lite mjuka, under tiden Dela ciabattabrödet och rosta det snabbt i ugnen. Dela osten och pensla med lite olja. När tomat röran är klar, lägg lite sallad på brödet, på med tomat röran och stek halloumi osten snabbt i en het panna. På med osten över tomatröran!
Smaska!

Dagens lunch av inte helt fel!!

Längtar tills i morgon, då blir det öppna fsk med söta codelia och hennes mamma får följa med me. Efter...... SUSHI :)

Av Alexandra - 27 augusti 2014 14:10

Då det inte blev nån sushi lunch idag så blev det en god wrap istället.

Blanda färskost med 1/2 rivet äpple, klippt gräslök och salt å peppar.
Bred ut på ett tunnbröd. Lägg på ärtskott, spenat och 50 g kallrökt lax. Rulla ihop och smaska på!

Av Alexandra - 26 augusti 2014 22:11

TJOHoOoOoOoOO......
Äntligen är jag igång och KUl va det!!!!!

Bilden är tagen typ 40 minuter efter passet... Ni kan tänka er hur jag såg ut precis efter.....

Okej... Jag bjuder på den.....

Lägg märke till min vita näsa!!!

Hittade ett recept på spagetti med räkor chili och vitlök. Den fick det bli efter träningen idag. GOD. Hade förberett lite. (Skalat räkorna) så det gick på 15 min att laga, och det uppskattade jag eftersom att jag va helt slut efter mitt spinning pass.

Trodde flera gånger under passet att jag skulle dö. Mjölksyra i benen och musklerna skrek av smärta i slutet. men jag tog mig igenom det. Klappar mig själv på axeln att jag gjorde det, har varit nära att ställa in flera gånger idag. Behövde komma iväg och komma ihåg hur skönt det va efteråt. Så jag börjar lätt med två pass denna veckan.

Nu är morgondagens mat inplanerad, jag är nyduschad, sitter i myskläder, barnet sover, mannen är ute en sväng. Inväntar nu att Paradise Hotel ska börja och sen i säng för 8 (förhoppningsvis) timmars vila.

kram på er.

MUMMA KADEMUMA!!!!

Av Alexandra - 25 augusti 2014 23:05

Eller snarare se och häpna....

Spinningpass inbokat i morgon!!!

Hejja heja hejja MIG!!!!

Av Alexandra - 25 augusti 2014 10:02

Är vi friska!!!!!
Efter 4 helvetes dagar. Elin har haft hög feber sen i torsdags och inte sovit på nätterna. Niklas har varit förkyld ovh hängig och jag dålig efter ett getingstick.

Elin feberfri, Niklas piggare och jag har bara endag kvar av medecinen för sticket.

Av Alexandra - 19 augusti 2014 22:50

Ja bad har hänt sen sista inlägget? Det ha varit fullspäckat hela tiden. Inte en minut över på dagarna och när det väl har lugnat ner sig framåt kvällen har jag somnat som ens stock.
Men sem förra inlägget har Elin fått sin första tand, sitter och i lördags började hon krypa. Helt galet va fort det går. Va knappt att jag kunde tro mina ögon när Elin började krypa i väg i lördags. Helt galet.

Idag har det varit fullt ös. Bakat massa olika surdegsbröd och surdegsfrallor hemma hos min mormor.

Sen bar det av till Ekhagen och fira lite. Fast man kunde tro att det vs Elin som fyllde år. Farmor hade varit och shoppat kläder. Sååååå fina.

Alla i storlek 74. Vilket är toppen då vi inte har mycket i den storleken. Och en ny fleece. Perfekt.

Lite av det vi bakat idag. Sista bilden lånade jag av tidningen allt om mat från 2012. Men oj oj oj vilken god frulle det kommer bli i morgon.

Av Alexandra - 16 augusti 2014 00:53

Här ligger jag pigg och uppstressad i en stuga vid vättern och det är omöjligt att sova. Stressade upp mig för att jag inte hittade nyckeln till stugan när vi skulle gå och lägga oss för si sådär 1 timme sen. Nycklarna är hittade men blev så pigg i allt letande. Så passar på att skriva lite här.

Igår ( fredag, men känns igentligen bättre att säga idag, fast klockan är över tolv och vi är inne på ett nytt dygn så det får bli i går!!!)? Så styrde vi den lånade babyblå Volvon mot Korsberga för att hälsa på Elins farmor och hennes man Tor. Förutom en stukad fot och ett skrubbsår på knät har det varit underbart. Gos med farmor och Tor, segelbåt, god mat ( jo Helen maten va god!), gott vin, snacks, trevligt sällskap, promenad längst stranden i solnedgången.
TACK

Jag Niklas & Elin sover på camping i en stuga. 300 meter från segelbåten.

Åååhhhhh nu kommer John Blund....??

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards