Alla inlägg under april 2014

Av Alexandra - 30 april 2014 12:37

Japp.... Klockan är snart halv ett och vi har redan varit hos läkaren med Elin ( äntligen är hon "friskförklarad" från örongrejjerna.) , beställt tapeter till nya lägenheten, varit på rusta, testat soffor på Mio.

Nu ska vi laga lunch (räksoppa), ringa Riksbyggen och försöka tjata till oss nya golv, försöka övertala att dom ska renovera första veckan vi får lägenheten, baka en kaka som jag hittade receptet på på jennysmatblogg, och sen göra oss "fina" för kvällen, lämna Elin till mamma å pappa, låna deras bil och åka ut till Habo och köpa nya begagnade (haha) matsalstolar ( tack kära svärmor som hjälper oss). Sen blir det lite valborgsfirande hos mina föräldrar.
Vi skulle haft hit gäster och göra pulled beef och umgås, men ett litet missflrstånd angående dag gör att vi fick skjuta upp det till lördag. Ser fram emot det. Elins blivande bff ;) och våra blivande grannar.
Peter Angelica och Cordelia.

I morgon ska jag Jenny Tina och Mariam på bio. Ska bli så skoj. Alltid ont i skratt musklerna efter våra "dejter".
Nehepp dags att fixa lunch!

Elin å pappa provsitter massa fotöljer och soffor. Det va inte bra att ha med Elin, hon höll bara med sin pappa (enligt pappa själv) när vi va oeniga om vilken soffa som va bäst!

Av Alexandra - 30 april 2014 00:35

Har haft en underbar dag i solen hos syrran. Mariam kom på lite besök och ny LÄNGTAR jag till Torsdag då det är bio med Mariam, Tina & Jenny.

Å kanske ett å annat glas vin med.

Av Alexandra - 28 april 2014 21:34

Jag ville inte chocka kroppen allt för mycket med allt nyttigt. Så fick bli en lekeryds glass.

Choklad doppad såklart. Nostalgi

Av Alexandra - 28 april 2014 14:31

Lunchen blev kycklingsallad!!

Av Alexandra - 28 april 2014 10:04

Det va visst idag det nya livet börjar!!!

Havregrynsgröt med massa massa kanel, så det gick ner.

Av Alexandra - 27 april 2014 22:57

Lägenheten är såld, med en hel del mer plus än vi räknat med,det firades med grill och skumpa i fredags.

I lördags va det vinkluns hos Mariam... Och om vi hade kul... Skrattade så tårarna kom flera gånger. Tack tjejer för den kvällen.

I dag va vi hos syrran och umgicks. Så härligt att bjuda in sig själva på trädgårds häng och bli bjudna på grill.

Vi tog med oss zigge på promenad medans syrran och Stefan fixade maten.

MummaKaddeMumma!!!

Tack alla inblandade för dena fina helg!!

Av Alexandra - 21 april 2014 20:22

Idag har vi varit ute på två promenader, en gång jag å Elin själva och Niklas följde med andra promenaden, bara för att kunna äta detta med (hyfsat) gott samvete.

Helt underbart att ha tillgång till torkvinda, trädgård och uteplats i solen.

Sugen på hus??? Neeeeh inte alls

Av Alexandra - 21 april 2014 13:35

Jag har haft en så bra och mysig påsk.

Skärtorsdagen va jag och Elin hos mamma och målade ägg tillsammans med oliver, Tina å Tyra. På eftermiddagen firade vi min faster som fyllde 50. På kvällen delade vi på en pizza, glodde på tv och bara kramades i soffan.

Långfredagen va vi hemma hos mina föräldrar och åt buffé med mina syskon. Trevligt och super gottigt.

Påskafton grillades det hamburgare på dagen och hoppades studsmatta hemma hos min bror. På kvällen möttes vi upp hos syrran. Mariam m familj vi syskon och Jocke. Vi grillade, snacksade, tjötade och skrattade.

Igår va Elin hos sin mormor några timmar så jag och Niklas kunde städa och fixa till i lägenheten som det är visning på idag. Niklas mamma å man är i trysil (jag är JÄTTE avis) och njuter, så vi har fått lov att bo i deras hus så länge. Och när det är så här fint väder jan man inte bli annat än lycklig över det. Mariam kom på kvällen och vi va ju nyktra på påskafton så vi smuttade på lite vin, grillade och tjötade.

Hur har er påsk varit?

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards