Alla inlägg under december 2013

Av Alexandra - 24 december 2013 00:09

Med all paket inslagning, barn Jansson är klar och jag är AS TRÖTT!!!

Av Alexandra - 23 december 2013 01:41

Så får man fixa bubblans garderob. Så mycket fint. Å så små strumpor. Min älskade lilla bubblan... Snart får du ligga i min famn och mysa.

Förra veckan blev det kusin mys. Hämtade Ebba på Fsk och vi va hemma hos oliver och Tyra. Och jag stekte plättar för första gången i mitt liv, sen gjorde vi plätt tårta.

Haft myskväll och face 10 spelande hos Mariam.

I lördags firade vi lite jul hemma hos Niklas mamma. Vi åt lite julmat och bytte lite klappar.
Vi brukar fira på juldagen, men så Helen kommer gå igenom en stor operation idag så tog vi det tidigare.

Vi fick biobiljetter, en elvisp i obh Nordica chili serien ( fick matberedaren förra julen) pengar till en kamera, och jag fick en fulltankad bil mm.

Idag (klockan ringer 09:00) ska vi åka till Niklas mormor i Falköping och lämna av lite paket. Sen blir det uppesittarkväll med Niklas bror. Lite julskinka och de sista förberedelserna inför julafton.

Go natt, ska försöka sova nu ??

Av Alexandra - 18 december 2013 13:18

Ja så här börjar mina dagar nu för tiden....

Massa tv tittande och ätandes i sängen.

Men nu (4 timmar senare) är jag redo att ut och brumma runt lite med bilen och hälsa på Niklas farmor.

Av Alexandra - 18 december 2013 00:09

Usch på mig, men jag orkar verkligen inte. Det märks att man kommit in i slut tampen av graviditeten. Nu är det inte "mysigt" längre utan mest obekvämt och uttråkande. Fast blir ju förstås glad om bubblan bestämmer sig för att inte komma ut förren i Januari. Så nu är det Max 7 veckor kvar och minst 3 veckor kvar! SKÖNT!!! Fast gå över i två veckor är inget som kommer uppskattas sååå helst Max 5 veckor då. :)

Tog rätt mycket bilder förra veckan så låter dom få tala.

Det har varit mycket god ute hos syrran nu.
Lussebullar har bakats, det har gosats med Tyra och Oliver.

Musik hjälpen har stått på all min vakna tid. Det har bakats tekakor och jul godis.
Snickersbollar och två olika sorters tryffel saktlakrits och apelsin krokant.

Lucia firande, farfars urnsättning mm. Men framför allt har jag SOVIT.
Mina värden har inte varit så bra och jag har varit lite dålig. Men det är bättre nu, och det blir extra besök hos barnmorskan och läkare. barnmorskan har sagt till mig att lyssna på kroppen och sova sova sova.....
Vilket jag varit FANTASTISKT duktig på.

Av Alexandra - 11 december 2013 23:34

Behöver jag ens nämna att greys avslutningen va fantastisk?

Ugnsbakad päron m. Chevre, honung och valnötter.
Baconlindade dadlar
Julskinkemacka
Julgröt
Glögg
Julmust
Pepparkakor m. Ost

Mmmmmm

Av Alexandra - 11 december 2013 10:45

Jag ligger i sängen och tittar på musik hjälpen. Årets tema är att Alla har rätt att överleva sin graviditet.
Kanske är en självklarhet kan msn tycka. Men så är det inte.
Jag tänker på min situation sol va för ett år sedan.
Och visst han det aldrig bli livshotande för mig, men i nio veckor gick jag runt som en tickande bomb. När som helst har det kunnat smälla till och jag hade lätt kunnat förblöda.
Nu bor ju jag i Sverige, 5 minuters bilväg från ryhov och fick den bästa vården jag kunde få (tillsist) mer två operationer och sjukhusvistelser och i bland fick jag komma på en tre kontroller per dag.
Men det är inte länge sedan som ett X tog många gravida kvinnors liv här i Sverige....

Men det är i Sverige.

Så kort och gott.... Stöd Musikhjälpen 13. I mitt hem finns det inte mycket pengar men valde ändå att önska artist och låt och skänka 100 kronor. Det blev ganska självklart för mig när jag läste att en 100 lapp kan rädda 5 kvinnors liv vid komplikationer så de inte förblöder.....

Finns massa massa anledningar.
Kom igen och stöd MH13.

Kom ihåg

Alla har rätt att överleva sin graviditet!

Av Alexandra - 9 december 2013 20:42

Äntligen har jag ett körkort!!!!

Helt jävla underbart

Av Alexandra - 9 december 2013 09:55

Helt galet kräk nervös!!!!

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards