Alla inlägg under oktober 2013

Av Alexandra - 16 oktober 2013 18:15

Körlektion check! Och helt godkänd på alla moment. Nu bara 3 moment kvar innan jag är godkänd på all körning. Måste dock plugga ikapp mig på teorin.

Unnade mig en bagel med cream cheese, ruccula, tomat och rödlök. Detta stress äts nu på bussen tillsammans med en varm choklad. Jag va värd det idag. I vanliga fall gillar jag sånna här dagar som går i ett.... Klockan va nyss sex på morgonen och om tre timmar (21) så är jag hemma igen :)

Så håll tummarna för att föräldrarna är lite öppna angående jämställdhet och att dom faktiskt tycker att deras barn har samma rättigheter och ska ha samma valmöjligheter i deras liv ;)

Av Alexandra - 16 oktober 2013 16:32

Känner mig sååå stressad! Magen är stenhård och halsbrännan är här... Inte konstigt kanske då jag känner mig oerhört stressad.

Slutade jobbet 4 sprang till tåget, in till Jönköping, upp till Körskolan, köra bilen, springa ner till central stationen, åka buss, springa till jobbet för att delta i möte... Och prata med massa föräldrar. Jag är INTE taggad för detta alls.
Hade velat åka hem nu, sova och vila. Men icke... Snart snart så får jag va hemma lääänge lääänge!

Av Alexandra - 16 oktober 2013 06:44

Jag hatar verkligen när fet är bussersättning ist för tåg!

Av Alexandra - 15 oktober 2013 23:04

Blev ju bar skriverier om ortoped besöket innsn sp GLÖMDE jag lögga ur denna Super god och super enkel kyckling terriyaki i ugn.

Tråkig bild jag vet, men jag glömde ta på den upplagda maten på tallriken. Niklas tyckte med det va riktigt gottigt, nästa gång tar jag 2 dl terriyaki sås , två vitlöksklyftor och 2 tsk sambal...haha där fick ni nästan hela receptet...

4 port :
4 kyckling filéer
2,5 dl grädde
2,5 dl crème fraish
1,5 dl terriyaki sås
1 tsk sambal oelek
1 vitlöksklyfta

Bryn kycklingen , salta peppra
Och över i ugnsäker form. Blanda övriga ingredienser och häll över kycklingen. In i ugnen i 180 grader i ca 30 minuter.
Såsen är super god med ris till ?

Av Alexandra - 15 oktober 2013 22:54

Ja... Då är förhoppningsvis den mystiska frågan till min axel löst.
Och vad är det då undrar du kanske...

Jaaa... Som de flesta kanske vet så är jag sjukt överrörlig i mina leder. Och det har blivit en förslitning i axeln som drar upp en inflammation som inte läker ut och detta har lett till att jag inte har någon stabilitet i axeln.
Vilket jag tycker är aningens konstigt att det inte har kommit fram tidigare efter ALLA läkarbesök och ALLA sjukgymnast besök.
Men känner att jag litar på ortopeden, hon undersökte mig helt annorlunda än de andra.

Lösningar då....
1. Spendera många timmar hossjukgymnasten. I flera månader framåt.
2.kortison sprutor och många timmar hos sjukgymnasten.
3. Öppna upp och stabilisera.

Alternativ 1 blir det då alternativ 2 och 3 inte passar sig när man har en bulle i ugnen. Så alternativ 1 till februari. Sedan röntga och ge oss på alternativ 2 som förhoppningsvis funkar annars ev alternativ 3.

Tjohoooooo

Av Alexandra - 15 oktober 2013 08:35

Just nu ligger jag i sängen, klockan ringer om en kvart. Somnade klockan 22 i går kväll då känns rätt okej att ha vaknat innan klockan ringer.
Dock inte av mig själv.. Av Niklas klocka.
Dags att Göra frukost innan man beger sig till ortopeden... Känns riktigt lyckat att det har tagit mig tre år att komma dit för min axel,.. Och tror du jag har ont idag? NEJ!!

Av Alexandra - 14 oktober 2013 07:42

Just nu känns allting så tungt.
Jag vet att det är höst och mörkt, men jag älskar hösten annars.
Det har varit alldeles för mycket tråkigheter och tråkiga besked. Så gråten är just nu runt hörnet hela tiden.
Allt är lugnt med mig, men det finns andra runt omkring som jag inte vill nämna, sen är det min farfar som blir bara sämre och sämre.
Han är gammal och har haft ett bra liv. Men det är svårt att veta och svårt att se nån "försvinna".
Jag tänker framför allt på hur han måste känna, hur han måste uppleva detta. Och jag tänker på min pappa, som måste vara stark genom detta.

Av Alexandra - 13 oktober 2013 12:29

Detta behövs för ca 6 pers:

4 stora eller 6 mindre kycklingfiléer
4 dl crème fraish
3 dl grädde
( går utmärkt att göra 4 grädde och 3 crème fraish)
10 skivor rökt skinka
4-5 tsk dijon senap
150 g Västerbotten ost
Persilja
Om man vill 1 vitlöksklyfta

Skär kycklingen i "lagom" stora bitar. Ner i en ugnsfast form.salta och peppra. Strimla skinkan och fördela över kycklingen.

Blanda i hop övriga ingredienser i en bunke och häll över kycklingen.

Skjuts in i ugnen i 180 grader (varmluft) i 30 minuter.

Servera med ris och en god sallad :)

Mums fillibaba! Älskar verkligen denna rätt.

Ovido - Quiz & Flashcards