Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Alexandra - 5 oktober 2013 16:03

Idag har jag övningskört med min käre broder. I en sprillans ny Volvo. Och oj oj oj vilken härlig bil att köra. Vi övade stadstrafik och framför allt parkering. Tyckte det va lite svårt, men dom två sista gångerna parkerade jag mitt mellan två stora Volvos på city grodd smala parkeringar och det gick super bra!!
Känner mig säker inför körningen på tisdag morgon.

Efter det va det gardin shopping med svärmor. Både hon och jag vs sugna på lite nya köksgardiner så vi åkte ner till junexhuset. Och ja.. Shopping blev det. Resultatet får ni se i ett senare inlägg (Då allt precis rasat ner).

Sen sa Helen att dom hade extrapriser nu i helgen på ekohsllen på baby grejer. Så dit bar det av. Snälla Helen köpte en kudde till barnvagnen, ett täcke till barnvagnen, en kudde till spjälsängen och lite annat bl.a En gosig filt och en super söt och mjuk nalle. Men filten och nallen får bubblan när hXn bestämt sig för att komma ut i januari. Jag köpte ett täcke till spjälsängen. Känns skönt att ha det fixat. Sen att det va så billigt med va ju perfekt!

Fick hem min Mamalicius klänning jag köpte på tradera. Kanon. 60 kronor med frakt och jätte snygg.... Den blir det i kväll

Nu ska det pluggas lite och sen ska vi hem till svärmor och skämma bort henne med lite matlagning och myskväll!

Lax

Av Alexandra - 5 oktober 2013 00:40

Oj oj oj... Klockan är halv ett och jag är vaken! Helt galet. Som vanligt rinner tiden iväg alldeles för fort nät jag och Mariam träffas. Alltid massa gamla och nya minnen som måste pratas och skrattas om.
Underbart.

Kvällens mat blev detta:

Mozzarella fylld lax inlindad i seranoskinka med sparris och chevre och blomkålspure.
Mums va det.
Jag gillar inte igentligen inte lax, men jag vill verkligen lära mig att äta fisk. Och denna laxen gjorde min bror till mig och syrran för nått år sen. Och kommer ihåg att jag faktiskt gillade det.

Så enkelt.
Skär en ficka i laxen, fyll med mozzarella och Linda om skinkan och in i ugnen i 200 grader i 15 minuter. Klart.

Purén är väldigt enkel med.
1 blomkålshuvud
2 dl grädde
Chèvre efter egen smak och tycke!
Salt och peppar.
Skär blomkålen i mindre bitar, koka i 10 minuter. I med osten, stöt blomkålen och mixa sedan till bra konsistens smaka av med salt och peppar.
Klart.
Har gjort en super god romsås men GLÖMDE den! Åååhhhhhh. Men det va gott i alla fall.

Puss och kram hela dan!

Ovido - Quiz & Flashcards