Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Alexandra - 6 oktober 2013 18:26

Faddrar (morbror) Dennis och Stefans syster Alexandra

Inge vidare bra kort på mig, men här har ni klänningen och lite mage med ;)

Prästen håller upp en si sådär nöjd Tyra som precis fått vatten på huvve.

Jag snodde åt mig lite mys.

Min älskade älskade Momo, Tyras stålis.

Stolt storebror oliver

Älskade Ebba

Min "lilla" kusin jesper som inte är så liten längre, fyller snart 20.

Denna fina gungkanin fick Tyra av mig och Niklas.

Det bjöds på super god smörgåstårta (Malmborgs smörgåstårta är överlägsen), rice crisps tårta och choklad tårta.

Nu är jag dock helt slut. Ligger i sängen och ska försöka pigga upp mig.
Puss

Av Alexandra - 6 oktober 2013 09:51

Detta är så gott och super enkelt. Igentligen ska det vara champinjoner i men hade inte det hemma så fick bli trattisar. Men det blev faktiskt bara bättre :)

Jag har inget ditekt recept, mamma har gjort detta sen vi va små och kag känner mig alltid fram.
Du behöver till cirkus 4 port:

1 fläskfilé (på mellan 600-700g)
Svamp (svårt att säga hur mycket, det ser du)
1 liten gul lök
10-20 grönpeppar korn ( likaså här får du smaka dig fram, börja med tio och vill du ha mer ta mer)
3 tsk dijon senap
3-5 dl grädde
2 dl crème fraish
Salt och peppar

Hacka löken och ev. Svampen . Fräs i smör. Strimla fläskfilen och fräs med efter en stund.
Mortla grönpeppar och häll över köttet. Salta och peppra.
I med grädde, crème fraish och dijon senapen. Låt koka i hop och smaka av. I med mer kryddor eller senap om det behövs.
Servera med pasta, en god sallad och varför inte med lite fin riven parmesan.

Ovido - Quiz & Flashcards