Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Alexandra - 2 oktober 2013 21:37

Så smidigt, billigt och perfekt till matlådor.

1 plåt:

3 pkt bacon eller fläsk
8 dl mjölk
4 dl vetemjöl
4 ägg
1/2 tsk salt
1/2 tsk socker

Sätt ugnen på 220 grader.
Klipp bacon/fläsk och strö över en ugnsplåt. In i ugnen tills det blivit stekt.
Blanda under tiden mjölk och mjöl i omgångar (jag siktar mjölet). I med ett ägg i taget och sist saltet och sockret.

;)

Av Alexandra - 2 oktober 2013 18:40

Det stadiet är jag i idag. Tycker synd om mig själv. Är vröl förkyld, ont i öron och huvud.... Alldeles för mycket på jobbet och har svårt att hinna med körning och teori pluggande!

Idag innan körningen så hade jag 15 minuter som jag skulle få vänta. Hungrig som en varg och trött behövde jag lite energi... Så va förbi coffe house på juneporten och beställde:

En grillad surdegs macka med bacon, mozzarella, ruccola och avokado kräm. Det fick mätte magen, men för att få bort tröttheten va det ännu snabbare kolhydrater jag behövde så unnade mig även

En varm choklad med grädde OCH marshmellows.
Lyx <3

Så så sund va det om mig idag .

Av Alexandra - 2 oktober 2013 10:46

Bubblan hälsade lite på sin pappa för första gången igår kväll. Efter att jag ha varit i full rörelse från tidig morgon till klockan åtta när jag kom hem igår kväll, så va jag helt slut. Vi gick och la oss i sängen och slog på tv och oj oj oj vilket liv det blev i magen. Det bonkades och sparkades och jag la niklas hand på magen och visst va det någon som sparkade för fullt där.
Det va en väldigt mysig stund och vi började prata om framtiden och riktigt njöt. Även om Niklas vart med på ultraljuden så tror jag han inte riktigt har fattat innan. Men igår blev det mer verkligt på nått sätt. Att vi nu snart ska bli tre... Om närmare bestämt 3 månader och 27 dagar på ett ungefär <3

Ovido - Quiz & Flashcards