Alla inlägg under juli 2014

Av Alexandra - 25 juli 2014 08:19

Nu blir det mycket träning på bloggen. Kanske inte jätte roligt för dig att läsa, men det händer inte så mycket annat nu.
Igår va vi ute ( jag och Mariam) igen. Jag va helt inställd på att slå tiden sem dagen innan. När vi kom igång så kände jag att jag hade riktigt ont i mina höfter och kroppen sa till mig att ta det lugnt. Det va skönt, tog oss runt de vanliga två varven på 59 minuter. Jag blev ansträngd, men inte helt slut. Idag blir det att göra lite övningar hemma.

I kväll är vi bortbjudna till grannarna Angelica, Peter & Cordelia. Ska bli trevligt, men innan dess är det massa som ska hinnas med.

Av Alexandra - 24 juli 2014 14:57

Gjorde ett långt inlägg igår kväll om de senaste dagarnas aktiviteter. Men det försvann. Det blir en liten sammanfattning ist.

Jag ovh Mariam tig oss en promenad i tisdags kväll efter att ha hängt en stund på stranden tillsammans. Det va kortare än vi brukar, men det tog längre tid att gå. Jag hade Elin med mig i vagnen och hon va inte jätte nöjd, det va alldeles för varmt, jag va seg som tusan och mycket mer backar än vad jag är van vid. Det va kul men jag va helt slut efteråt. Drack 1,5 liter vatten efter åt.

Jag och Tina tog oss i går kväll runt sjön två varv. Det va svettigt som fan, men ville slå förra tiden. Och visst gjorde vi det. Med 15 sekunder bara men fasiken vad jag fick kämpa! Så ett dopp satt fint efteråt. Sen köpte vi sallad på Ica maxi och attans va gott och enligt mig väldigt prisvärt. Jag fyllde en burk + fyra kyckling filéer (små) för 100 kronor. Det räckte gott och vän till mig och Niklas. Det hade defenetivt räckt till en tredje person med. Mums.

Av Alexandra - 23 juli 2014 18:01

Ställde mig på vågen idag!

Defenetivt HÅRD träning nu!!!

Av Alexandra - 23 juli 2014 12:53

Tvätta nuuuuu???

30 grader varmt.....

Tråkigt

Av Alexandra - 22 juli 2014 16:13

Det blev en tur till västersjön och våldgästa Mariam med familj. Härligt.

I kväll fortsätter hänget, men då hemma hos familjen Mariam m fam. Promenad, liban deli och film.

Av Alexandra - 22 juli 2014 10:03

Klockan nio i morse va det 27 grader ute. Vilket hade varit helt ok om jag varit i siofok Ungern. Då hade vi ätit färska frallor, packat strandväskan och gått till stranden. På vägen dit hade vi stannat till i affären, köpt lite dricka, frukt mm. Fortsatt hittat en härlig plats att lägga sig på, badat, druckit en frötch, beställt antingen en langos eller friterad blomkål......

Men nu är vi hemma, och jag får nästan lite panik. Jag vet inte vad vi ska göra. Elin har kommit in i en fas där det är tråkigt att ligga ner och leka. Helst ska mamman eller pappa bära på henne. Men det blir nog stranden en sväng.

Ahhhhh.... Jag vill va i Siofok. Men jag vet att där kommer det spenderas många många somrar nu då mamma och pappa ÄNTLIGEN köpt ett hus, 5 minuter gång från stranden.

Av Alexandra - 22 juli 2014 00:18

Jävligt skönt efteråt.

Med trevligt sällskap och massa tjöt och skvaller så går dom två varven runt rätt bra! Sen slog vi vår förra tid med tre minuter tror jag!

Ovido - Quiz & Flashcards