Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Alexandra - 7 januari 2014 20:54

Tittar ni på Sveriges mästerkock? Precis nyss va det en ungrare med som gjorde ungersk fylld paprika.
Han gick vidare.

Helt plötsligt började det värka i hela bröstet och nu väller tårarna fram.

Att höra den brytningen, se den rätten och sättet han att prata och bröt på påminde så mycket om min fafa.

I morgon ska jag tända ett ljus hos dig och lägga en blomma. Det går inte endag utan att jag tänker på dig.

Av Alexandra - 7 januari 2014 20:29

Oj oj oj vad många uppdateringar det blir nu!

På lördag är set Martinas vinkkuns. Kommer ni ihåg va hon bjöd på sist? För 1,5 år sedan?
Jag kom att tänka på den rätten idag och va bara tvungen att laga till den idag.

Du behöver för 4 port:
3-4 kyckling filéer
Kantareller (massa enligt mig)
210 g babyspenat
2-3 vitlöks klyftor ( beroende på va du själv gillat)
5 dl créme fraish
3 tsk. Dijon senap
2 påsar riven Västerbotten ost ( eller annan smakrik ost)
Salt och peppar
Smör att steka i

Sätt ugnen på 180 grader.
Stek svampen i en klick smör (jag. Gillar när kantarellerna är ganska "hårt" stekt). Släng i den sköljda babyspenaten och hackad vitlök med svampen, stek tills spenaten krympt ihop och krydda med salt och svartpeppar. Lägg över i ugnsfast form. Skär kycklingfiléerna i fyra bitar och bryn i stekpannan så bitarna får fin färg. Krydda med salt och peppar. Lägg över på svamp och spenat blandningen.
Blanda créme fraish, ost, senap, salt och peppar och häll över kycklingen.
Skjuts in i ugnen i cirkus 20-25, tills kycklingen är genomstekt.

Servera med ris el klyftisar och sallad.

Smaklig spis....

Nu blir det att kolla vidare på Sveriges mästerkock och sedan TV4 filmen Maria värn .

Av Alexandra - 7 januari 2014 19:19


Förra veckan fick vi reda på att bubblan låg i säte. Ja jag vet, min bm tyckte sist när hon kände att bubblan låg nedåt fixerad, men tydligen inte visade ultraljudet.

Så i dag på morgonen skulle vi infinna oss på förlossningen ryhov flr att försöka göra ett vändningsförsök. Har pratat med några jag vet har fått gå igenom det och så har jag läst en hel del om det. Och tydligen kunde det vara ganska smärtsamt. Bara 50 % av gångerna funkar det, och lyckas man så är chansen fortfarande kvar att den vänder tillbaka.

Min bm va inte jätte possetiv, hon trodde att barnet redan fixerat sig i säte och att det då inte finns så mycket att göra. Men försöka borde vi. Funkade inte vänfningsförsöket så va föda i säte eller ett planerat kejsarsnitt som gäller. Därför fick vi läsa på en massa om detta och ta ett beslut till idag. Och vi kände att föda i säte inte alls va aktuellt för oss. Så kejsarsnitt va vi helt inställda på.

I morse kom vi dit vid 09:50. Klockan 10:10 vs vi ute i bilen igen. Bubblan hade vänt sig själv!!! Kan ni fatta hur lyckliga vi blev? Sååååååå glad är jag och Niklas med för den delen.

Kände mig nästan snuvad på min förlossning, jag tycker detta ska bli jätte spännande ?.

Av Alexandra - 7 januari 2014 00:08

Det har varit en riktigt bra dag idag. Jag och svärmor Helen har varit på shopping runda. Farmor skämmer redan bort bubblan.

Det blev en bebiesitter, skötbädd, fodral till skötbädd, tvättlappar ( kräkis handdukar), spjälsängsskydd, nalle, fleece ställ ja listan är lång.

Sen dessa söta tofflor som hon hade handlat på lilla violen i stan. Det är så roligt, för jag stod och höll i dessa för några månader sen och ville så gärna köpa. Såååå söta.....
Har ni varit på lilla violen i stan? ÄLSKAR den affären.

För typ två år sen fick mamma och pappa mat och bio i fars och morsdag present. Nu äntligen blev det av. Soya och hundraåringen........ Måste säga att filmen va rolig och bra. Blev lite jobbigt att sitta stilla så länge och bökade en hel del.
Rekommenderar verkligen filmen ?.

Puss på er.
Nu måste jag sova, ska upp tidigt i morgon....

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards