Alla inlägg under januari 2014

Av Alexandra - 25 januari 2014 09:32

Japp då va Niklas födelsedag firad hos hans mamma. Niklas fick pengar till vår byrå som vi ska köpa nästa vecka. Sen ett par fina dr. Dre hörlurar. Helt galet... Så han är nöjd. (Å jag med)

Jag gjorde fylld kyckling filé (mozzarella, soltorkad tomat och basilika) inlindad i serrano skinka. Jag är alltid livrädd att kycklingen ska bli torr så blandade till en liten sås i botten på ugnsformen på grädde, balsamvinäger, vitlök och lite fond.

Kycklingen blev inte torr utan helt fantastiskt god. Till detta gjorde jag risotto.... Jag ÄLSKAR risotto.....

Mumma kademumma som syrran hade sagt.

12:30 idag är det kalas nummer 2, våffelkalas.
Sen i kväll är vi bortbjudna till syrran. Ska bli kul.

Av Alexandra - 24 januari 2014 16:12

Min sambo älskar mig super super mycket just nu! Våran frys är full med gottigt nu....
Kanelbullar, sega chokladmint kakor och nu kommer dom få sällskap av kärleksmums med extra mycket kaffe mocha smak.

Nu står den nykletad med glasyr och ska stelna....
Måste ju ha massa massa fika att bjuda på när bubblan kommer. Hade hellre bjudit på middagar, men det är dyrt och nånting säger mig att orken kommer läggas på en liten bubblan ist.

Nu ska jag sminka till mig, fixa till håret och efter det ska jag laga risotto med soltorkad tomat, mozzarella och basilika fylld kyckling inlindad i serrano skinka.
Bröderna Lundbäck ska ju firas i dag ??

Av Alexandra - 23 januari 2014 23:00

Idag blev det picknick på vsrdagsrums golvet hos syrran i tenhult

Tårtan som blev över igår gick åt i dag på picknicken.
Jag och Niklas hämtade oliver på dagis idag. Och oliver har lekt med Niklas hela eftermiddagen. Vi (jag och min bakgrunds sångare Martina) hade rock concer...

Har förberett till det första kalaset i morgon... Här får ni en tjuvkik

Av Alexandra - 22 januari 2014 22:51

Vilken dag vi har haft.....
Dock startade dagen med att JAG fick frukost på sängen vid 8:30 ( tack jävla morgon illamående). Tack älskling.

Efter lite chill och slappande i några timmar ( Niklas önskemål, jag blir galen) så kol niklad kompis förbi och bakade ihop en god choklad och päron gräddtårta med maräng.... Mums.

Efter tårtkalaset så åkte vi ner till En Italienare och en grek. Sååååå gott...

Min förrätt: bruchetta med buffelmozzarella (helt underbart god och krämig) balsamvinäger, vitlök, ruccola och tomater

Niklas åt vitlöksbröd till förrätt

Min planka.... Lite tråkigt att jag måste ta köttet Well Done... Men köttet vs mört och fint ändå.
Hade igentligen velat ta lammfilen men vet att om det ska va gott i min mun så måste den va medium stekt.... Så den blir det nästa gång.

Niklas åt parmalindad kyckling, rödvinsås, kronärtskock kräm och friterad bakpotatis klyftor.

Det enda som fattades va en stor flaska rödvin. Åååhhhhh.... Det hade varit pricken över iet.

Grattis igen älskling ( fastän det känns dom att det är jag som fyllt år)

Men det är 1 h och 10 minuter kvar av Niklas dag, så firandet fortsätter med lösgodis, Cola och TV4 play. Missade ju Mia på Grötö i kväll...

I morgon blir det picknick på vardagsrums golvet (Olivers önskemål) hos syrran med tårtan som blev över idag.

Tjing på er

Av Alexandra - 22 januari 2014 10:41

Älskling på din 34 årsdag!!!!

Älskar dig

Av Alexandra - 21 januari 2014 21:51

Det som började så bra!!

Ja ja..... Här har ni resultatet på mitt göra håret JÄTTE mörkt experiment.

Puss och gonatt.

Av Alexandra - 21 januari 2014 21:44

På din dag älskade Mariam.

Babyskyddet är monterat

Bilen tvättad så nu är du snart välkommen ut till oss bubblan. Men inte i morgon för du fyller din pappa år. Då ska vi gå på bio och äta på restaurant så då har vi inte riktigt tid.

Idag bjöd Momo på rotmos..... I love rotmos.
Oliver va gosigare än den gosigaste gosing idag. Men fick tyvärr inte mån bild på det. Men han berättade att bubblan pratade med han idag. Hade gärna velat veta vad som sas men det fick jag inte.

Av Alexandra - 19 januari 2014 23:23

Min helg har bestått av att träffa min familj. Niklas har hängt med sin bror och jag fick spendera fredag med syster och barn, lördag till söndag hemma hos mamma å pappa.

Behöver jag ens nämna att den har varit full med massa mysiga kramar och en å annan högstämmig sång ;)

Ps. Här är en sneak peak på håret! Glömde helt ärligt att ta en efter bild.... Men jag är SUPER NÖJD!

Alessanda.... Jag vill ha skummmm...,,

Igår bjöd mamma på älgfärsbiffar inlindade i bacon och toppade med mozzarella och tomat, stekta kantareller med en skvätt grädde, persilja och vitlökssås och rostad potatis i ugn. Mums....

Idag stannade jag kvar till middagenocv få blev det rådjurs pörkult och nockedli.....
Behöver jag ens nämna att jag blivit redigt bortskämd i helgen???

Hur har ersb helg varit?

Puss å kram dags att sova.

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards