Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Alexandra - 8 januari 2014 20:01

Tack Lisa för alla bra tipsen.... Ni andra... Kolla in föregående inlägg och hjälp mig! Vill ha alla tips jag kan få.

Idag har jag tvättat upp allt hör hemma.... Och bubblans grejer med. Så nu ska jag snart välja ut vilka kläder som ska med.... En vet jag redan.

Senna sparkdräkt som hottitotta min kära vän Lisa har gjort.

http://hottitottasyr.blogspot.se
Kolla in hennessy blogg.

Va och tände ljus och pratade lite med min kära fafa idag. Vad fint och mysigt det va på kyrkogården med alla ljus som brann.
Nu är det Sveriges mästerkock och Marie Vern som gäller.

Ska nog slänga ut receptet på smidig pasta sås som jag gjorde innan.

XOXO

Av Alexandra - 8 januari 2014 16:53

Jag gillar att vara förbered..... Det betyder inte att jag alltid är det, snarare tvärtom. Får det mesta gjort när jag är under extrem press och ute i sista sekund.
Men varför blir det alltid så då? Joo jag får nån slags prestations ångest... Ångesten tar över och jag skjuter omedvetet upp det mesta till sista sekund och mår alltid skit över det.

Därför har jag idag tvättat upp ALLA bubblans grejer. Skrivit en checklista över vad som ska packas ner i vår BB-väska. Ska om en stund ( ska bara göra lite annat innan) packa ner det som kan packas nu... Skriva en lista på vad som behövs packas precis innan som Niklas får ordna med medan jag står ut med värkar ;)

Jag har i alla fall skrivit listan nu..... Men ångesten tar över som vanligt (tröttsamt) och lägger nu ut listan här så ni kan hjälpa mig. Skriv vad som är onödigt, vad behöver jag tänka på? Är det något som fattas, nått jag missat som ni i te kunde/ville va utan.....
Alla tips mottages tacksamt.


BUBBLAN
2 kräkisar
1 par tunna strumpor ( ska jag ha med 2 par?)
1 par tjocka strumpor (ska jag ha led 2 par?)
1 pyjamas ( ska jag ha med 2?)
1 bomulls mössa
1varm mössa för hemfärd
1 overall
1 fleece ställ ( om det inte är så kalt på hemfärden)
1 varm filt
1 snuttefilt
1 set kläder + ett ombyte

NIKLAS
Ombyte
Tidning
Hygienartiklar



ALEX
Ombyte ( mjukis kläderna)
Tofflor
Hårsnoddar
Hygienartiklar ( deo, tvål, schampo, balsam, tandborste, tandkräm)
Läpp balsam (vet inte varför men det står på flera olika "förberedelse" sidor)
Min bok
Amnings bh + skydd
Massa torsor
Bindor


ÖVRIGT
Mat ( ????? Vadå för mat????)
dryck och gottepåse
Kamera + laddare
Mobiltelefon + laddare
Id handling

Hmm japp det va väl så långt jag kommit....

Så hjälp mig nu tack

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards