Alla inlägg under maj 2014

Av Alexandra - 18 maj 2014 00:00

Ja det hade jag igår med Mariam. Kvällen inne höll som vanligt massa tjöt, allvar, skratt, minnen och två flaskor vin.

Mariam kunde nästan öppna vattenflaskan själv. Blev NÄSTAN imponerad.

Idag har det varit heldag ute hos min mamma och pappa (förutom när jag körde syrran och Stefan till bröllopsfesten, aldrig kört så många omvägar i hela mitt liv innan). Tyra va där med och bestämde för att stanna över natt. Så kan vi njuta av solen i trädgården i morgon och bli bjuna på lyx frukost.

Elin låg skönt i skuggan och jollrade på medans jag passade på att sitta i solen och steka (typ 5 minuter).

Tyra blev väldigt förtjust i Elins docka.

Efter att ha grävt runt massa (och förmodligen mest gör att Tyra gillar det) så fick det bli ett bad.

Gonatt gott folk.

Av Alexandra - 17 maj 2014 22:00

Fick äran att sminka lilla syster idag. Tycker det är jätte roligt.
Med risk för att hon kommer döda mig när jag lägger upp före bilden.....

Haha vet inte riktigt va som hände men det ser verkligen inte ut som syrran på före bilden. Inte lätt när man trycker upp en kamera i ansiktet...

Efter bilden

Super snygg som alltid!

Av Alexandra - 16 maj 2014 15:12

Det va varmt och mycket folk. Men lite mysigt. Men alldeles för trångt för att gå där och trängas i de små knalle stånden.
Trängde oss igenom och köpte glass.

Härlig äta glass ställning.

Elin sov gott i sin vagn nästan hela tiden. Ända tills vi skulle gå hem, skrek nästan hela vägen hem och däckade tillsist.
Sprang in i svärmor som hade köpt så söta byxor och en solhatt till Elin. Vita med röda hjärtan på. Så fint.

När vi kom hem bjöd elin på en riktig fotmassage .

Köpte lite nygjorda munkar och 2 liter jordgubbar som får bli en del av snacksandet i kväll när Mariam kommer hit. Passar nog bra .

Och visst är det underbart med de varma vädret?! Hade jag kunnat så hade jag suttit och lapat sol på balkongen men måste passa på att plockaiordning lite nu när Elin sover så inte Mariam blir rädd när hon kommer i kväll.

Puss på er!!!

Av Alexandra - 15 maj 2014 11:18

Då testar vi på att ga två barn.

Tyra sover och Elin vaknade precis. Jag har hunnit duscha och vila. Lätt som en plätt :P

Igår va det greys kväll hos Tina. Hon bjöd på cannelloni fyllda med spenat, vitlök och skinka överösta med en god ostsås som stått i ugnen och gottat till sig.

Av Alexandra - 15 maj 2014 00:12

Varenda blogg inlägg handlar nästan bara om Elin. Men hon är vårt liv nu. Allt som händer och sker är med henne. Så ser ju faktiskt livet ut nu. Och det är helt underbart.

Jag kan inte stirra mig mätt på henne. Och helst av allt så pratar jag antingen med henne eller annars om henne.
Dessa känslor som man får när man får barn är oerhört häftiga men också väldigt skrämmande. Att helt plötsligt älska någon så oerhört mycket, mer än livet själv, känna nånting som inte går att beskriva som man aldrig känner förut. och kunna göra absolut allt allt allt för henne. Ja det är faktiskt häftigt.

Denna bilden är nog tagen för exakt tre månader sen, på klockslaget.

Är så tacksam att få vakna upp varje dag och möta hennes leende.

Haha..... Vilket blödigt inlägg det blev.

I tisdags kväll städades det hemma hos mig. Och onödigt var väl det när Tyra kom på morgon besök och efter en liten stund såg det ut som på bilden. Ja... Tyra va väldigt nöjd i alla fall.
Om en månad bor vi i vår nya lägenhet, då kommer det äntligen vara smidigt att bjuda hem kompisar och familj att umgås...
LÄNGTAR.

Av Alexandra - 14 maj 2014 08:42

På din 3 månaders dag

Av Alexandra - 13 maj 2014 22:21

Idag blev det enlunch date med Mariam på Pescadore.

Super mumsigt va det. Och som vanligt massa tjöt och skratt när man träffar Mariam. Längtar längtar till fredag då det är dags att ses igen. Och då med lite vin. Svårslaget.

I morgon är det A6 med Tina ovh Tyra som gäller. Sen är det greys kväll hos syster yster.

Av Alexandra - 12 maj 2014 18:36

Nu ska vi se om Elin kan vara lite gladare när vi åker bil!

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards