Alla inlägg under maj 2014

Av Alexandra - 2 maj 2014 12:21

Så nu är det dags att planera...

Av Alexandra - 2 maj 2014 10:47

Glömde ju linserna i förra inlägget... Skölj en burk/förp linser och lägg i soppa mot slutet. Dom ska bara bli varma.

Av Alexandra - 2 maj 2014 10:45

Som de flesta vet är jag ingen soppmänniska. Men nu när vi har matkasse så blir man illa tvungen att laga och testa både soppa och fisk. Och jag blir nästan alltid possetivt överraskad. Denna va god.

Cocossoppa med linser, potatis och marinerad räktopp.

För 4 pers:
400g fast potatis
1 gul lök
1 paprika
3-4 vitlöks klyftor
1 burk kokosmjölk
5 dl vatten
3 msk kycklingfond
2 burkar räkor (eller handdkalade)
1 msk curry
1 lime
Olja
Salt å peppar


Skala och hacka potatis, lök, vitlök och paprika. Hetta upp olja och fräs med curryn. I med potatis, lök, vitlök och paprikan. Låt fräsa med några minuter. Häll över cocosmjölk och vatten och fonden. Låt små koka tills potatisen är mjuk.

Lägg under tiden räkorna i marinad med lite sambal koriander och salt efter egen smak och tycke.

Riv skalet från limen och rör ner när soppan nästan är färdig.

Servera och pressa gärna lite lime över räkorna i soppan.



Nästa gång kommer jag ha i thailändsk curry och lite grön currypasta ist för den vanliga curryn. Älskar den smaken med cocosmjölk och lime till.

Av Alexandra - 2 maj 2014 10:32

Vill först och främst tacka Jenny, Tina och Mariam för igår kväll. En stor god blue cheese burgare på olearys och efter det bio the other women. Det va härligt att komma bort och samla lite energi och skratta med er. Och tack svärmor som hjälpte till med Elin.

Jag har svårt att hålla ögonen öppna idag. Elin ligger och sover nu och jag passar på att vila lite. Hade svårt att somna i natt. Massa tankar som viner runt i huvudet just nu. När jag precis somnat vaknar jag av att Elin ligger och pratar nöjt i sin säng och pruttar som in i helsicke. Det det börjar gå över i gnäll så går upp och fixar mat. Tar upp henne och matar och hon pruttar på härligt.... Det hela slutar med att både jag Elin och sängen är ner bajsade. Sen tog det ett bra tag innan vi lyckades somna om.

Fick ett trevligt "wake up call" idag. Det va Riksbyggen som ringde och sa att jag kommer få nya golv i lägenheten med. I hela lägenheten. Är så nöjd. När jag å Niklas å hans pappa va och kollade på lägenheten så fick jag fruktansvärd ångest över att lämna våran fina fräscha lägenhet till denna äckliga. Den är stor och är bra planerad och vi behöver verkligen större. Men tapeterna.... Usch... Golven..... USCH!!!! Men Niklas å hans pappa såg inte alls det jag såg. Men nu blir hela lägenheten som ny. Nya tapeter, nya golv, ny stor kyl, ny stor frys och ny spis och ugn. Nu börjar det kännas bättre, och jag längtar faktiskt. Badrummet behöver lite uppfräschning med lite kakeldekorer och nytt badrumsskåp. Likaså i köket. Sen kommer det kännas tipp tippe topp!

Har fått tag i en gungstol som jag vill ha i mitt sovrum. Sovrummet kommer gå i vitt lite Chabby chick stil med en fondvägg med blå slingriga blommor. Där kommer min gungstol stå perfekt, kanske med en grå fäll och nån mörk rosa kudde på.

Nu är det en månad kvar.... Nästa vecka ska jag ringa och beställa tid för tapetsering mm. Underbart!!!

Elin är så inne i sina fötter nu. Så roligt att se.

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards