Alla inlägg under maj 2014

Av Alexandra - 11 maj 2014 01:17

Helgen har mestadels bestått av massa Goa Elin kramar och pussar.

Och morgondagen kommer fortsätta i samma anda....

Av Alexandra - 8 maj 2014 11:02

Igår testade vi göra zucchini plättar. Helt ok enligt mig, och svärmor tipsade om att ha i lite smakrik ost. Och tur va det annars hade det inte smakat mycket.

Med lite ändringar i receptet blir det en rolig och god förrätt.

En selfie på mig och Tyra.

Min lilla mystjej!

I går va det greys kväll. Det bästa med våra kvällar är helt klart maten och det trevliga sällskapet.
Tack Jenny!!

Av Alexandra - 6 maj 2014 22:07

Tänkte jag skulle testa denna appen lifesum... Hålla koll på vad man stoppat i sig varje dag.

Tycker det verkar bra. Har bara light versionen då jag är litegrann snål att betala en månadsavgift. Men än sålänge är den lite kul faktiskt.
Vem vet... Den kanske hjälper mig att sluta tugga och tappa kilon ist.

Av Alexandra - 5 maj 2014 22:10

Walter Mitty är en dagdrömmare som har för vana att försvinna in i en värld av fantasier fyllda med hjältedåd, romantik och action. När hans jobb hotas ger han sig iväg på ett äventyr som överträffar alla hans vildaste fantasier.


Absolut sevärd!

Av Alexandra - 4 maj 2014 22:32

Idag packade vi picknick korgen (läs grön systemetkasse) med kaffe och wienerbröd och åkte ut till domsand och hälsade på Elins farmor och Tor.
Dom hade varit ute och testkört båten för första gången i år (tror jag).

Solen värmde och fikat smakade gott.

Elin har alltid nära till skratt och bjuder nästan alltid på ett leende. Och när farmor pratar med henne är det alltid som roligast.

Allt är så intressant just nu. Starka färger, fötter, händer, fingrar och tår.

Allt på samma gång helst.

Och bland det bästa som finns är att sova över mammas bröst.

Av Alexandra - 4 maj 2014 11:33

Så här intressant tycker mamma å Elin att gladiatorerna är..

Mums

Av Alexandra - 3 maj 2014 23:31

Härligt att umgås med småbarns föräldrar. Matning, amning, kräk och blöjbyten. Så är livet nu och jag njuter för fullo.

Tack Angelika, Peter och Cordelia för i kväll, snart igen tycker jag.

Glömde ta kort på maten ju. Så det får duga med en efter bild ;-) . Något rörigt men så blir det, anser att det vart en lyckad kväll när det ser ut så här. Men maten blev lyckad. Pulled beef med "taco" tillbehör.
Å va tacksamt det är med diskmaskin, det ska inhandlas direkt när vi flyttar. Efter 5 minuter va det rent och fint igen, så nu kan jag gå och lägga mig med gott samvete. Ska bara dricka upp mitt rosé som jag suttit och smuttat på hela kvällen :-)

Gonatt.

Av Alexandra - 3 maj 2014 09:35

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards