Alla inlägg under september 2013

Av Alexandra - 17 september 2013 12:09

Ja då har vi gått igenom den utbildningen med. Mycket kände man till sen innan. Jag tycker det är en självklarhet att inte sätta sig i trafiken drogpåverkad. Men det är ju rätt skrämmande att inte alla tänker likadant.
Och visst va det en skrämmande bild man fick uppmålad framför sig när jag fick reda på att det va upp mot 12-15 tusen personer som kör drogppverkade varje dag i vårt land.
Kan tänka mig att de flesta "tas" dagen efter dom druckit och kör på bakfyllan.
Nånting som va intressant med va trötthet. Visste du att du kan bli av med ditt körkort om du kör trött och råkar köra ner i ett dike tillexempel? Fastän inget händer varken dig eller nån annan.
Ja.... Det va en intressant dag!
Nu ska jag åter till jobbet och stänga. Lång dag uhhhh.... Är redan helt slut i huvudet.

Av Alexandra - 16 september 2013 17:58

Måste lära mig att skriva inlägg utan smileys.... Dom blir bara en massamassa frågetecken.

Av Alexandra - 16 september 2013 17:56

Fortsättning på stadskörning!
Ska bli riktigt spännande. Har pluggat på en delar hoppas jag kan glänsa med ett och annat rätt svar!
I morgon ska jag till körskolan igen. Då är det riskutbildning 1 som gäller. Alkohol, droger och trötthet. Mellan 7:30-12:30. Sen ilfart till jobbet för stängning!
Men då är jag ytterligare ett steg närmre mitt körkort....

Sååååå.... Är det nån som vågar chansa på när jag får mitt körkort. Den son kommer närmst vinner en körning ?

Neeh... Dags att fokusera. Lektion 3 stadskörning och mörkerkörning.

Kärlek till er alla ?

Av Alexandra - 15 september 2013 20:07

Idag har det absolut inte blivit något gjort. Mesta delen av dagen har jag legat i soffan för att samla kraft att ta mig till sängen.
Vissa dagar är bara skit och illamående.... Dock var det ett par veckor sedan nu.
Men men men.... Dags att koka lite pasta och värma upp köttfärssåsen så man får i sig lite mer än popcorn.

Suck

Av Alexandra - 14 september 2013 21:33

Sitter och kikar på körslaget. Äter pizza, dricker cola, äter små godis, tända ljus och vi myser under filten. En riktig fettis lördag och det ska ju vara okej när man är gravid eller? Bör kanske nämna att jag faktiskt inte gått upp ett enda kilo hittills trotts mycket lyxande och utan illamående,
Vilket känns helt otroligt skönt.

Jahopp då åkte Sonja ut körslaget.... synd :(
Nu blir det film oblivion eller den nya star trek filmen. Låter Niklas välja idag. ( då gör det i get om jag somnar i soffan ;)

Hur har eran lördag varit?
Puss

Av Alexandra - 13 september 2013 16:25

Hoppas bebisen gillar taunamis, var tvungen att springa från Ica till tåget. I stor stickad kofta, höga converse, varma strumpor och svarta jeans i strålande sol! Fyyyy..... Bara för att upptäcka att vi blir försenade tio minuter för tågmöte!
Så nu rinner svetten över allt och jag sitter och flåsar med tungan ut som en hund. Tur att det är fredag och helg ?

Av Alexandra - 12 september 2013 18:42

Jag älskar verkligen mina och Stinas fika dejter. Alltid en sund blandning av allvar och gapflabb.
Sen att jag va extra snurrig i huvet i dag gjorde det inte värre ;)

Stina älskar vara med på kort.
Ser redan fram emot vår nästa dejt :)

Lyxade till det med en grillad macka

OCH

Kaka för att fira min lyckade körning!

Allt gick verkligen super fint. Och min kör lärare känns TOPPEN.

Nu ska jag hoppa av tåget, hjälpa Niklas med lite papper och plugga plugga plugga ?

Av Alexandra - 12 september 2013 15:08

På subway och lyxar till det med en halv subway melt innan min körlektion som börjar om 20 minuter. Är aningens nervös.

Senare blir det lite fika stund med Stina innan det ärdags att åka hem och plugga igen.

Önska mig lycka till ?

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards