Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Jävligt irriterad.

Av Alexandra - 17 december 2014 22:30

I ett par veckor har vi haft ett rent HELVETE här hemma på kvällarna. Elin har inte velat sova och har skrikit sig igenom hela nätterna. Vaknat var 30 minut när det va som värst en hel vecka.
Höll på att bli tokiga. Energin försvann, och vi gick alla här hemma i nån slags grå bubbla. Jag tyckte så synd om Elin. Hon verkade ha ont. Feber till och från och helt otröstlig på kvällarna och nätterna. Men oftast pigg och glad på dagarna.

Försökte förgäves få en tid till läkaren, för jag kände på mig att det va nått strul med hennes öron eller urinvägsinflammation igen. Men neeeeeeeeej, neeeeeeeeeej. Fastän 11-77 sa att se till och ring i morgon bitti tidigt så ni får en tid. En läkare behöver kolla på henne.
Ringde självsäker och la på som världens minsta osäkraste människa och kände mig helt jävla dum i huvudet som ens ringde.

Efter ytterligare en vecka var det likadant igen.

I måndags ordnade BVC så att en läkare kunde kolla på Elin idag.

Och tro faaaan att hon har öroninflammation. Som tur är har det börja läka ut själv,. Så behövde inte ge pencellin. men blir lite ledsen när Elin hade kunnat slippa ha ont i flera veckor istället för i fem dagar mer penicillin från början.

AAAHHHH.......

 
 
Ingen bild

Mariam

18 december 2014 22:35

Byt till wetterhälsan. De har vanlig vårdcentral med bokade tider på A6 men drop-in mottagning ner i stan. Assmidigt!

Alexandra

20 december 2014 00:41

Det ska jag!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 10 mars 2015 14:40

Byter IGEN!!! Men är sugen påtat testa denna istället. Nouw.com/Alexa Welcome ...

Av Alexandra - 10 mars 2015 14:24

0207877536

Av Alexandra - 10 mars 2015 09:24


idag kommer vi nog inte förflytta oss så mycket. Elin skulle varit på inskolning mellan 8:30-11:30. Jag skulle gått promenad oh fikat med Jenny. Men i natt har vi märkt att Elin inte mått bra. Feber och helt slut. ...

Av Alexandra - 8 mars 2015 20:17

Det är säkerligen inte bara jag som känner att det spritter i hela kroppen av vår känslor. Om exakt en vecka kommer jag ligga i soffan med VRÅÅÅL ångest. Undrar du varför? Jo, i morgon börjar jag min sista vecka hemma mamma ledig. Känns helt frukta...

Av Alexandra - 5 mars 2015 13:04


igår kväll va det greys kväll här. Jag bjöd på en egen version av Food truck macks. Inspirationen till köttet va dock från Tommy Myllimäkis recept. Surdegs baguette Majonäs (självklart hellmans) Sallad Tomater Fläskkarré stent och tunt skuret...

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards