Alla inlägg den 11 december 2014

Av Alexandra - 11 december 2014 23:23

Kvällen spenderades på Anna Gretas med vin, tre rätters och bästa grannen.

Till förrätt delade vi på en nachokorg med två olika nacho chips, bröd, guacamole och chiliaioli.

Min tapas tallrik:
Friterad potatis
Baconlindade dadlar med chorizo
Falafel
Kronärtskocka
Chevreostgratinerade rödbetor m honung.
Nästa gång kommer jag ta bort potatisen och välja Paella istället.
I övrigt kommer nog tallriken se likadan ut.

Det va första gången jag smakat kronärtskocka och jag gillade det verkligen. Kommer vilja utforska lite mer recept och testa att göra hemma själv. Kan du rekommendera något så hojta till.

Vi bestämde oss för att slå på stort och köpte in varsin efterrätt som bestod av en "liten" smakprov av alla efterrätter dom hade.

Från vänster i bild:
Jordgubbs sorbe.
Créme Brule
Mango m lime
Chokladfondant
Chokladbit
Vit choklad pannacotta.

Oj oj oj JAG älskade ALLT. Det enda som jag lämnade va mangon. Smaken hade varit tipp topp om mangon va mogen. Vilket den inte va.

Behövde verkligen denna kvällen. Det har varit lite jobbigt det senaste hemma med sjuk liten höna, dåliga sovrutiner mm. Det börjar vända nu äntligen. Men behövde en kväll ifrån och samla ny energi och faktiskt bara vara.
Just nu ligger jag och bara njuter av hennes andetag bredvid mig.

Dags att sova och tack för i kväll Angelika.

Presentation


Mitt liv här och nu.
Välkommen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards